Dieta dwudniowa (odnawiająca)

Dwudniowa dieta odnawiająca świetnie sprawdza się jako środek w walce z kiepskim nastrojem i zmęczeniem. Dzięki niej szybko można odzyskać siły i energię, tak ważną do działania każdemu z nas. Dla kogo jest ta dieta? Przede wszystkim dla zabieganych, zestresowanych i żyjących w szybkim tempie.

Jakie są zalety dwudniowej diety odnawiającej? Przede wszystkim możliwość schudnięcia oraz oczyszczenia organizmu z toksyn. Jak twierdzą ci, którzy dietę przetestowali na sobie, pozbyć się można nawet 1 cm z talii. Druga zaleta – to oduczenie się podjadania między posiłkami. Jak twierdzą specjaliści, dieta stosowana systematycznie przez dwa dni w tygodniu może przynieść lepsze rezultaty niż dieta trwająca kilka tygodni. Co ważniejsze – poświecenie weekendu na przygotowywanie odpowiednich potraw ułatwia korzystanie z tej diety pracującym, którzy w tygodniu nie mają czasu na przyrządzanie dietetycznych dań.

Podstawowe zasady diety dwudniowej.
Pierwszy dzień diety należy poświecić na dostarczenie do organizmu błonnika oraz przeciwutleniaczy. Dzięki przeciwutleniaczom (czyli witaminom A, C i F) skóra odzyskuje swój naturalny blask, zaś oczyszczający błonnik, którego niezastąpionym źródłem są otręby pszenne, pozwala na pozbycie się tłuszczu. W drugim dniu powinno zadbać się o uzupełnienie niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu składników mineralnych.

Przykładowe menu – dzień pierwszy.
Jadłospis przygotowany na pierwszy dzień tej diety składa się głównie z tych produktów, które zawierają dużo błonnika oraz przeciwutleniaczy. W zestawie śniadaniowym powinna zatem pojawić się sałata oraz owoce: mandarynka, plaster ananasa, lekki jogurt z owocami oraz otręby pszenne. W menu przewidzianym na drugie śniadanie również pojawiają się owoce: grejpfrut oraz pomarańcza. Skromny może wydawać się obiad, który wbrew pozorom dostarcza wszystkich niezbędnych witamin i lekkostrawnych białek. Taki obiad składa się z serka homogenizowanego, łyżeczki siemienia lnianego oraz otrębów pszennych z rodzynkami. Kolacja – to znów sałata i owoce: brzoskwinia, mandarynka, kiwi. Dodatkowo – otręby owsiane oraz łyżeczka siemienia lnianego.

Przykładowe menu – dzień drugi.
W drugim dniu tej diety bardzo ważną rolę w jadłospisie odgrywają te produkty, które zawierają dużą ilość cennych składników mineralnych. Na śniadanie – otręby owsiane oraz pszenne z pomarańczą, kiwi i rodzynkami, wymieszane z naturalnym jogurtem. Na drugie śniadanie – melon i odtłuszczony jogurt. Obowiązkowo z otrębami pszennymi. Takie śniadanie dostarcza odpowiedniej ilości potasu, dzięki czemu można pozbyć się nadmiaru zalegającej w organizmie wody. Na obiad można ugotować szklankę razowego makaronu i podać go wraz z pieczonymi filetem drobiowym. Uzupełnieniem takiego obiadu powinien być szpinak. Tak przygotowany obiad zapewni odpowiednią ilość cynku oraz magnezu. W zestawie na kolację dominują warzywa: rzodkiewka, ogórek, pomidor. Dodatkiem do tych warzyw jest jogurt naturalny oraz kawałek pełnoziarnistego pieczywa.

Zostaw komentarz